SEO straipsniai tinklaraščiuose: kurkite žmonėms, ne algoritmams

Savo tinklaraštyje vis „kepate“ SEO straipsnius, bet niekaip nepavyksta atsidurti TOP Google pozicijose?  O galbūt seniai svajojate rašyti, tačiau viskas atrodo pernelyg sudėtinga?

Iš tiesų, tiek vienu, tiek kitu atveju, daugelis pamiršta, jog turinys, visų pirma, turėtų būti skirtas žmogui, o ne tik paslaptingiems Google algoritmams. O tai reiškia, kad rašant yra svarbu ne tik gera raktažodžių analizė, bet ir temos aktualumas, praktiškumas, iliustracijos, antraštės..

Patikėkite, Google robotukų (arba kitaip Google Crawlers, apie kuriuos galite paskaityti čia) būsite tikrai pastebėti, kuomet jūsų kuriamą turinį skaitys, komentuos, juo dalinsis ir cituos šimtai ar net tūkstančiai. Sakote, sudėtinga to pasiekti? Šiame straipsnyje pasidalinsime savo patirtimi apie SEO turinio kūrimą ir pateiksime pagrindinius žingsnius, kaip tai daryti. 

Kas yra SEO straipsnis?

Tai rašytinis, išsamia raktažodžių analize paremtas turinys, kurį geba suprasti ir identifikuoti Google algoritmai. Tuo pačiu metu, tai yra įtraukianti, įdomi naujiena, kurią skaitytojams norisi komentuoti, dalintis ir cituoti.

Svarbu apsibrėžti, jog yra keli SEO straipsnių tipai:

  1. SEO straipsniai tinklaraščiuose – tai paprastai labai specifinis, tam tikra tema parengtas turinys, kuris dažnai yra gana praktinio pobūdžio.

  • SEO staipsniai linkbuildinim‘ui. Tai straipsniai, kuriuose yra aktyvi nuoroda, padedanti mūsų norimai kategorijai ar prekei atsidurti aukštesnėse Google pozicijose. Publikuodami tokį straipsnį mes nesiekiame jo išreitinguoti, mūsų tikslas –straipsnyje esančių nuorodų pagalba pagerinti kito mūsų norimo puslapio pozicijas.

Šiame tekste daugiau kalbėsime apie SEO tekstus tinklaraščiuose ir pateiksime žingsnius, kaip sukurti tokį straipsnį, kuris reitinguotųsi Google TOP pozicijose.

Ar SEO copywriting’as skiriasi nuo klasikinio teksto kūrimo?

Ir taip, ir ne.

Jeigu šis klausimas būtų užduotas prieš kokius 5 metus, ko gero, dauguma SEO specialistų būtų atsakę, kad taip.

Tiesą sakant, tuomet mūsų rinkoje SEO tekstams būdavo skiriama pakankamai mažai dėmesio: pagrinde jie būdavo rašomi linkbuildininmo sumetimais, SEO straipsnių rašytojai į juos prikraudavo daugybę tiesioginių raktažodžių (angl. exact keywords), nuorodą visuomet įdėdavo antraštėje, o tokio teksto apimtis neviršydavo 700 žodžių ribos – kad ir kokia tai tema bebūtų.

Tačiau šiandien galime pastebėti, kad SEO turinys tampa vis įdomesnis, aktualesnis ir ne toks „perkrautas“ raktažodžiais. Kodėl taip atsitiko?

Paprasčiausiai daugelis pasaulyje garsių SEO ekspertų (tokių kaip Neil Patel, Brian Dean) garsiai pradėjo kalbėti apie tai, jog turinį reikia kurti ne paieškos sistemoms, bet ŽMONĖMS – nes jų įsitraukimas yra vienas svarbiausių aspektų norint pasiekti TOP 10 Google pozicijas.

Tai gali skambėti gan paprastai, bet iš tiesų pelnyti skaitytojų liaupses yra kur kas sunkiau nei „kepti“ tradicinius SEO tekstus.

Šiandien geras straipsnis turi būti įdomus, tačiau kartu ir lengvai skaitomas, aktualus, bet tuo pačiu ir originalus; praktiškas, bet palaukit.. jis jokiu būdu negali būti nuobodus!

O kur dar garsusis EAT modelis, kuris skelbia, kad tik ekspertiškas, autoritetingas ir patikimas turinys gali užimti aukštas pozicijas. Argi tai negalioja apskritai visam rašytiniam turiniui, straipsniams? Taigi rašant SEO straipsnius reikėtų viso to nepamiršti.

EAT modelisEsminis skirtumas, kurį pastebime kurdami SEO rašytinį turinį, tai – raktažodžių paieška. Tekstų kūrėjai ar žurnalistai, kurie rašo naujienų portalams, pagrinde pasikliauna viršuje išdėstytais kriterijais. SEO specialistas be aktualumo, ekspertiškumo, patikimumo, pirmiausiai, turi įsitikinti, ar tema turi pakankamai paieškų – apie tai plačiau kalbėsime šiek tiek vėliau.

Kodėl svarbu kurti žmonėms?

Nieko nenustebinsime pasakydami, jog skaitytojų reakcijos, pasidalinimai, komentarai, kitų ekspertų citavimas internete yra tarsi virtualūs taškai, nusakantys turinio gerumą. Jie sumuojasi ir tai galiausiai atsispindi Google rezultatų TOP 10-uke.

Visgi kaip teigia, visame pasaulyje garsus SEO ekspertas Neil Patel,  SEO procesuose, svarbu suprasti, kad ne tik jus cituojančių puslapių kiekis, bet ir kokybė yra labai svarbi. Tad jeigu norite būti matomi Google, rengdami straipsnį pagalvokite, kokį turinį norėtų cituoti jūsų kolegos, įvairūs ekspertai ar net žiniasklaidos priemonės?

Tai gali būti interviu su įdomiu žmogumi, neįtikėtinai skanaus brownie pyrago receptas, kruopščiai atliktas rinkos tyrimas ar pirmu asmeniu rašomas komentaras, paremtas jūsų profesine patirtimi.

10 pagrindinių SEO turinio kūrimo principų

Nors pasakymas „kurkite žmogui“ gali skambėti pakankamai abstrakčiai, iš tiesų SEO turinio kūrimo procesą galima sudėti į pakankamai tikslius ir nuoseklius žingsnius. Šioje straipsnio dalyje būtent juos ir pateiksime.

1. Nuodugniai išanalizuokite raktažodžius

Kiekvienas, kuriam yra tekę kurti rašytinį turinį pritars, kad temos ir pagrindinės minties generavimas yra sunkiausia kūrybinio proceso dalis. Šioje vietoje galime tik pasakyti, jog kuriant SEO turinį tai padaryti yra dar sunkiau.

Įsivaizduokite situaciją, jog sugalvojate velniškai įdomią temą, idėjos tiesiog verda galvoje, tačiau patikrinus SEO raktažodžių paiešką pamatote: tokio raktažodžio niekas neieško.. Kad taip neatsitiktų, mes rekomenduojame pradinėje straipsnio kūrimo fazėje pasidaryti tikslią raktažodžių analizę ir išsirinkti tuos, kurie turi nemažai paieškų.

Koks paieškų skaičius yra pakankamas?

Tai priklauso nuo to, su kokia rinka dirbate. Kadangi Lietuvoje, lyginant su didžiosiomis rinkomis, paieškų skaičius apskritai nėra didelis, nuo 300 paieškų per mėnesį turintį raktažodį rekomenduotume apsvarstyti. Visiškai kitokie skaičiai yra didžiosiose rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė, Vokietija ar net ta pati Lenkija. Ką jau kalbėti apie JAV. Ten paieškos tikrai yra didesnės.

Paieškų skaičiui sužinoti labai rekomenduojame pasinaudoti Ahrefs įrankiu, kurį pirmąsias 7 dienas galite išbandyti vos už 7 dolerius. Šis SEO analizei skirta programa turi dar daugiau naudingų funkcijų, kurios yra labai naudingos norint pasiekti Google aukštimos.

Jeigu iki šiol apie Ahrefs nieko nebuvote girdėję, Backlinko paruošė išsamų straipsnį apie šį įrankį, tad kviečiame paskaityti!

Ahrefs naudojamas SEO

2. Neperkraukite savo teksto tiksliniais raktažodžiais

Prieš gerą dešimtmetį garsus tekstų rašytojas Brian Clark teigė, kad SEO tekstuose pagrindiniai raktažodžiai neturėtų sudaryti daugiau nei 5,5 % procentų viso teksto. Šiandien tai skamba neįtikėtinai daug: tai reiškia, jog 1000 žodžių tekste neturėtų būti daugiau nei 55 tiesioginiai raktažodžiai!

Visgi tendencijos keičiasi ir 2021 metais mes siūlytume jų naudoti kur kas mažiau. Paieškokite sinonimų, bandykite perfrazuoti – Google yra protingesnis nei jūs galvojate, tad sinonimai ir rišlus, raktažodžiais neperkrautas tekstas ne tik kad bus patrauklesnis skaitytojams, bet ir geriau reitinguosis Google paieškos sistemoje.

Apačioje pateikiama pavyzdį, kaip nedideliame 4 sakinių tekste pagrindinis raktažodis „kava“ yra pavartojamas net 8 kartus –  tai yra tikrai per daug. Google gali kilti įtarimas, jog tai darote specialiai, todėl rekomenduojame ieškoti sinonimų ir perfrazuoti sakinius, kad jie skambėtų kuo natūraliau.

SEO turinio tikslingas naudojimas

3. Analizuokite Google TOP 10-uką

Visgi aklai pasitikėti vien tik paieškomis nereikėtų. Skiriasi ir pačių raktažodžių intencijos, tad toli gražu ne visais atvejais jūsų straipsnis turi šansų išsireitinguoti.

Pabandykime tai paplėtoti giliau.. Na pavyzdžiui, nusprendžiate rašyti apie kavą. Patikrinę raktažodžio paieškas apsidžiaugiate, jis turi netgi 4000 paieškų per mėnesį. Bet pasižiūrėkime toliau.. TOP 10-uke reitinguojasi tik produktus parduodančios el. parduotuvės – nematyti jokio straipsnio ar tinklaraščio..

Kaip teigiama Yoast.com rengtame straipsnyje apie SEO copywriting‘ą, TOP 10-tuke Google savo vartotojams nori parodyti tai, ką jie nori matyti, kitu atveju, žmonės paprasčiausiai nebesinaudos šia paieškos sistema. Kad ir kaip tai utopiškai beskambėtų, tai yra tiesa. Žmonės, kurie į Google paieškos laukelį veda raktažodį „kava“ nori paprasčiausiai imtis veiksmų ir ją nusipirkti, straipsniai jiems šiuo atveju nėra įdomūs.  

Šiuo atveju yra labai svarbu suvokti, kokie raktažodžių tipai egzistuoja. Neil Patel išskiria šiuos:

  • Transakciniai arba komerciniai – tai tokie raktažodžiai, kuriuos įvedus į Google paieškos sistemą Google TOP rezultatuose matome el. parduotuves su produktų pasiūla (pvz., kava, knygos, pūkinė striukė, žoliapjovė)

  • Informaciniai turinio – tai raktažodžiai, kuriais Google vartotojas siekia surasti jam naudingos informacijos nemokamai. Būtent tokie raktažodžiai reikalingi kuriant SEO tekstus (nėštumas, obuolių pyragas, kava ir cholesterolis)

Tad jeigu norite rašyti apie kavą, galbūt vertėtų apsvarstyti temą: „Kava ir cholesterolis“, kuri turi 900 paieškų? Štai pateikiame Google TOP 10-uką, kuris, kaip matote, yra susidaro vien iš turinio. Toks raktažodis yra tinkamas tinklaraščiui.

SEO turinys

4. Pažinkite konkurentus

Atradus tinkamą raktažodį, patariame iš pirmojo Google SERP puslapio iškart nepabėgti. Peržiūrėkite TOP 10 konkurentų rašytus straipsnius, jų potėmes, ilgį, pavadinimus. Kaip ir minėjome, Google reitinguoja tai, ką žmonės nori matyti, tad konkurentų analizė gali tapti puikia inspiracija planuojant jūsų straipsnį.

5. Tema turi spręsti tam tikrą problemą

Visgi konkurentų kopijuoti tikrai neskatiname, priešingai, siūlome ieškoti savito kampo temos pateikimui. Tačiau galvojant apie tai vertėtų atsiminti, jog tinklaraščio teksto pagrindinis tikslas yra skaitytojui suteikti sprendimą ieškant atsakymo į  tam tikrą jam iškilusį klausimą.

Per savo darbo su turiniu patirtį pamatėme, kad praktiški straipsniai tikrai yra linkę reitinguotis labiau. Na, pavyzdžiui, įvairūs receptai, patarimai, gidai ir pan. Atsiminkite, internete yra begalybė turinio, tad žmonės ieško vertės.

6. Pavadinimas – jis nulems straipsnio skaitomumą

Iš tiesų, gyvename clickbait‘inių antraščių eroje. Vieni žmonės piktinasi, kiti kritikuoja, bet tiesa ta, jog kontraversiški pavadinimai skaitytojus vis dar traukia.

Jokiu būdu neskatiname apgaudinėti skaitytojo ar juo manipuliuoti, tačiau galvojant pavadinimą reikėtų skirti laiko. Visų pirma, pavadinimas turėtų būti intriguojantis, tačiau ir nusakantis straipsnio esmę (nes kitu atveju, skaitytojas tiesiog išeis).

Search Engine Journal parengtame straipsnyje teigiama, kad skaitytojus traukia pavadinime pateikti tam tikri statistiniai duomenys, skaičiai, citata arba tiesiog panaudota klausiamoji forma. Tokie pavadinimai generuoja geresnį CTA rodiklį.

Pavyzdžiui:

„TOP 99 el. parduotuvės Lietuvoje: kokias platformas ir optimizavimo įrankius naudoja lyderiai?“

„SEB banko tyrimas: 62 proc. gyventojų teigia, kad juos domintų galimybė investuoti“

„Cukraus pakaitalai – ar gali būti saldu ir sveika?“

Taip pat yra svarbu nepamiršti  į pavadinimą įtraukti ir pagrindinį raktažodį, kurį išsirinkote atlikę raktažodžių analizę.

Be to, visuomet yra naudinga turėti kelis straipsnio pavadinimų variantus ir juos testuoti. Pavyzdžiui, pusei savo tinklaraščio prenumeratorių išsiųskite naujienlaiškį su vienokiu pavadinimu, o likusiems su kitokiu. Tuomet matysite, kuris pavadinimas skatina labiau spustelti ant nuorodos ir perskaityti visą straipsnį

7. H1, H2, H3 – nuo to priklausys vartotojo pasitenkinimas

SEO antraštės

Iš techninės pusės H1, H2, H3 – tai yra HTML kodai, reiškiantys antraštes (apie tai galite daugiau paskaityti Seo Sherpa straipsnyje).

Tačiau kalbant paprastai, tai yra didesnio šrifto tekstas, nusakantis atitinkamos teksto dalies pagrindinę temą. Mokykloje buvome mokomi rašyti pastraipomis. Viena pastraipa turėjo teiginį, dėstymą, argumentus ir dalinę išvadą, o visas rašinys turėdavo vieną vienintelę antraštę – pavadinimą.

Internete rašymo principai yra kitokie. Šiandienis skaitytojas retai kada skaito tekstą nuo A iki Z, jis yra linkęs skenuoti straipsnį ir įsigilinti tik tose dalyse, kurios jam atrodo įdomios. Būtent todėl antraštės tampa esminiu dalyku publikuojant straipsnius internete. Jeigu jų nedėsite, tikėtina, jog susidursite su dideliu skaitytojų atmetimo rodikliu, nes pamatęs vientisą tekstą, jis paprasčiausiai tingės jį skaityti.

Pagrindinis patarimas rašant kiekvienos straipsnio dalies antraštę, stengtis kuo glausčiau nusakyti pagrindinę tos dalies mintį. Taip palengvinsite vartotojų skaitymą ir didinsite jų pasitenkinimą.

Be to, H1, H2, H3 antraštės yra naudingos, kuomet kalba pasisuka ir apie Google algoritmus. Moz atliktame tyrime paaiškėjo, kad antraštės yra antras pagal svarbumą reitingavimosi faktorius. Tad naudokite antraštes ir nepamirškite jose įterpti jums reikalingų raktažodžių.

8. Nuotraukos, vaizdo įrašai – skaitytojai mėgsta dinamiką

Kad ir kokį gerą straipsnį parengtumėte, jis nepritrauks skaitytojų, jeigu neatrodys patraukliai. Ką turime omenyje sakydami tai? Prieš publikuodami tekstą turite labai gerai pagalvoti apie iliustracijas – tai paskatins skaitytoją pasilikti jūsų puslapyje ilgiau bei praturtins jūsų parengtą turinį.

Tai gali būti nuotraukos, infografikai, diagramos, lentelės, ekrano vaizdai, įvairaus pobūdžio vaizdo medžiaga.

Jeigu išmanote grafinį dizainą ar/ir fotografiją, iliustracijas galite rengti patys – taip turėsite milžinišką privalumą prieš konkurentus. Net jeigu ir nesate profesionalas, dabartiniame pasaulyje egzistuoja begalės įrankių, kurių pagalba galite patys sukurti pakankamai kokybiškas vizualizacijas. Mes rekomenduotume naudoti visiems gerai žinomą Canva.

Taip pat galite naudoti ir nuotraukų talpyklose esančias nuotraukas. Tiesa, pakankamai kokybiškų galima rasti ir nemokamai. Štai, dalinamės svetainėmis:

Rašant SEO straipsnį vertėtų nepamiršti tinkamai optimizuoti iliustracijų. Naudokite Alt tag‘us bei aprašymus. Plačiau apie tinkamą nuotraukų SEO optimizavimą galite skaityti čia.

9. Meta-title ir description

Jeigu skyrėte pakankamai laiko galvodami straipsnio pavadinimą, galite nedvejodami jį naudoti kaip meta-title žymę. Tiesa, reikėtų prisiminti, kad simboliai joje turi ribotą skaičių. T.y., jeigu jūsų meta-title bus ilgesnis nei 60 spaudos ženklų (su tarpais), jis nesimatys visas, todėl rašant pavadinimą pravartu tai turėti omenyje.  

Meta-title ilgį visuomet galite pasitikrinti šioje svetainėje.

Meta-description paprastai būna intriguojanti, įdomi dalis iš jūsų straipsnio: galbūt  statistiniai duomenys, įdomus atradimas, o gal netikėta išvada? Patį įdomiausią savo straipsnio sakinį įdėkite į meta-description. Optimalus meta-description ilgis neturėtų viršyti 160 spaudos ženklų.

 10. Komentarų skiltis – suteikite balsą savo skaitytojams

Jeigu jūsų tinklaraštyje skaitytojai neturi galimybės komentuoti straipsnio, mes rekomenduotume tai įsidiegti. Komentavimo galimybė ne tik didina skaitytojų įsitraukimą, bet kartu ir leidžia juos geriau pažinti. Matydami jiems iškilusius klausimus, žinosite, kas įdomu jūsų auditorijai ir taip įsikvėpsite naujam turiniui.

Be to, čia taip pat veikia „social proof“ marketingo strategija, kuomet žmonės matydami kitų teigiamus atsiliepimus yra linkę geriau vertinti turinį. Taigi kviečiame nebijoti suteikti balsą savo skaitytojams, nes iš to išlošite ir jūs.

Komentarų įgalinimas

Ir pabaigai. Net neabejojame, kad taikydami šiuos principus puikiai sugebėsite sukurti straipsnį savo tinklaraščiui (tai galioja ne tik blogeriams, bet ir e-komercijos verslams, kurie savo svetainėje turi straipsnių skiltį).

Visgi svarbu suprasti, kad kiekviena rinka yra kitokia, tad skirtingiems straipsniams galioja įvairios tekstų kūrimo technikos. Tačiau kaip ir minėjome pradžioje, norint savo turinį matyti TOP Google pozicijose, svarbiausia yra rašyti žmonėms, o ne Google mechanizmui. Jei žmonės jūsų turinį pamėgs, tai neabejotinai įvertins ir Google.

Straipsnio autoriai: Simas Šarmavičius ir Salomėja Galdikaitė.

simas sarmavicius

Tikiuosi Jums patiko šis straipsnis.

Jei norite pasikonsultuoti dėl el. prekybos strategijos, ar srauto ir pardavimų didinimo SEO reklamos kanale, susisiekite. Aukime kartu!

One Comment

  1. Birgit Marquardt

    Thank you for this great post! Great Value! I will bookmark it looking forward to receiving the next coming updates!

Palikite komentarą