konversijos rodiklio gerinimas
El. parduotuvės patogumo (UX) auditas
Išsiaiškinkime, ką iš tiesų patiria vartotojas naršydamas Jūsų el. parduotuvėje. Ką siūlome? Naudoti plačiai visame pasaulyje taikomus vartotojo patirties tyrimus (angl. UX research). Mūsų siūlomo tyrimo modelis susideda iš keturių esminių žingsnių.
Remdamiesi pasaulyje pripažintų ekspertų tyrimais bei gerąja praktika identifikuosime esamas Jūsų el. parduotuvės problemas.
Naudodami kokybinio tyrimo metodiką ištirsime realių vartotojų patirtį Jūsų el. parduotuvėje.
Iškeltas hipotezes pagrįsime Google Analytics ir Heatmap duomenimis.
Išsiaiškinsime, ką, kaip ir kodėl daro Jūsų konkurentai bei didieji jūsų nišos pasaulio žaidėjai.




UX AUDITO PROcESAS
01. Euristinė analizė
Baymard institute ekspertai yra laikomi vieni kompetetingiausių el. komercijos žinovų pasaulyje. Praleidę daugiau nei 54 000 valandų tiriant skirtingas el. parduotuves jie išskyrė pagrindines taisykles, kurios yra būtinos sėkmingam el. parduotuvės gyvavimui ir geriems pardavimams. Baymard institute įžvalgomis remiasi tokie pasaulio el. komercijos lyderiai kaip Nike, Columbia, Office Depot, Lenovo, Zalando ir kt. Atlikdami Euristinę el. parduotuvių analizę šiais standartais remiamės ir mes.
Euristinėje analizėje ekspertų išskirtus ir gerąja praktika paremtus teiginius patikrinsime jūsų el. parduotuvėje ir pateiksime papunkčiui, skirstydami problemas į šias kategorijas:
- Titulinis puslapis
- Pagrindinė navigacija
- Kategorijos puslapis
- Paieška
- Produkto puslapis
- Filtravimas
- Pirkimo procesas
- El. parduotuvėje pasikartojantys elementai




UX AUDITAS
02. Kokybinis el. parduotuvės patogumo tyrimas
Kokybinio tyrimo tikslas – identifikuoti pagrindinius aspektus, kurie trukdo vartotojams sėkmingai apsipirkti Jūsų internetinėje parduotuvėje.
Kodėl reikalingas kokybinis tyrimas, jeigu jau yra Euristinė analizė?
Pirmiausiai, Euristinė analizės punktai gali būti taikomi didžiajai daliai el. parduotuvių – nepriklausomai nuo to, kokios kategorijos prekėmis yra prekiaujama. Todėl kokybinio tyrimo metu išsiaiškinsime, ar tie punktai, kurie Euristinėje analizėje buvo identifikuoti kaip “Neatitinkantys standartų”, iš tikrųjų kelia problemų vartotojams.
Antra, kokybinis tyrimas leis papildomai nustatyti potencialias problemas, kurios nebuvo identifikuotos Euristinėje analizėje.
Trečia, išsiaiškinsime vyraujantį, subjektyvų vartotojų požiūrį el. parduotuvės atžvilgiu (dizainas, funkcionalumas, asortimentas, kokybė, greitis, pateiktos informacijos aiškumas).
- Kokybiniam tyrimui atrinksime respondentus remdamiesi Jūsų tikslinės auditorijos duomenimis
- Nurodysime respondentams pasinaudoti Jūsų el. parduotuve (pavyzdžiui, surasti norimą prekę ir bandyti ją nusipirkti)
- Tyrimą atliksime realiu laiku, t.y. tiesiogiai fiksuodami kiekvieną respondento veiksmą el. parduotuvėje.
- Vartotojui identifikavus potencialią problemą įgyvendinsime giluminę problemos analizę. Išsiaiškinsime, kodėl vartotojams tai yra problema
- Duomenis susisteminsime




UX AUDITAS
03. Duomenų analizė
Dalis Euristinėje analizėje išskirtų UX praktikos neatitinkančių punktų ir kokybinio tyrimo metu nustatytų potencialių el. parduotuvės problemų reikalauja papildomo kiekybinio pagrindimo.
Ką naudosime?
- Google Analytics. Kiek laiko pirkėjai praleido el. parduotuvėje ar konkrečiame puslapyje? Kaip aktyviai naudojosi paieškos laukeliu ir ko ieškojo? Kokias nuorodas spaudė aktyviausiai? Šie ir dar daugelis kitų klausimų gali būti atsakyti remiantis Google Analytics duomenimis. Todėl tiek Euristinė, tiek Kokybinė analizė taps dar gilesnė naudojant šiuos duomenis teiginių pagrindimui.
- Heatmap. El. parduotuvė turi daug lankytojų, kodėl jie nekonvertuoja? Kodėl konversijos rodiklis web svetainėje yra geresnis nei mobile įrenginyje? Šiuos klausimus galime atsakyti remdamiesi Heatmap duomenimis. Aiškiai identifikuojami karštieji (populiarieji) ir šaltieji (nepopuliarieji) taškai nurodo, kokias ekrano vietas geriausiai pastebi vartotojas, o kokios visgi lieka nematomoje zonoje.




UX AUDITAS
04. Rinkos standartų analizė
Rinkos standartų analizė yra skirta išsiaiškinti pagrindines jūsų rinkos kategorijos el. parduotuvių struktūros ir dalių tendencijas.
Šiame etape atliekame šiuos žingsnius:
Išsiskiriame pagrindinius rinkos lyderius (pasaulyje ir Lietuvoje). Svarbiausi prioritetai, pagal kuriuos yra pasirenkamos šios el. parduotuvės – tai stiprūs verslai, taikomi inovatyvūs sprendimai, didelės investicijos į el. parduotuvės tobulinimą. Taip pat rinkdamiesi lyderius analizei atsižvelgiame ir į kliento verslo perspektyvas ir ateities siekiamybes.
Kiekvieną šių el. parduotuvių dalį (titulinį, navigaciją, kategorijos, produkto puslapius, pirkimo procesą, paiešką, filtravimą, pasikartojančius elementus) išsamiai peržiūrime. Reaguodami į šių dienų esmines UX tendencijas, analizuodami laikomės „mobile-first” principo, tačiau peržiūrime ir rinkos lyderių „desktop” versijas.
Išskiriame pagrindinius pasikartojančius elementus, kuriuos kitaip galima pavadinti esminiais rinkos bruožais.
Identifikuotas bendrąsias tendencijas įtraukiame į analizę ir pateikiame rekomendacijas.
nauda jums
Išspręstos UX problemos nulems
- Geresnį konversijos rodiklį
- Didesnį vartotojų pasitenkinimą naudojantis Jūsų el. parduotuve
- Geresnį vartotojų požiūrį Jūsų el. parduotuvės atžvilgiu
- Sugrįžtančių klientų skaičiaus augimą
- Sumažėjusią klientų aptarnavimo serviso apkrovą
Susisiekite su UX ekspertu
Užpildykite žemiau esančią formą ir su jumis susisieksime per 48 darbo valandas.