Pačioje 2021 metų pradžioje nusprendėme išanalizuoti 99 pačias lankomiausias el. parduotuves Lietuvoje. Kokias el. prekybos platformas jos naudoja? Ar jos stebi ir vertina lankytojų patirtį? Ar aktualus A/B testavimas? O kaip dėl kitų svetainės optimizavimo įrankių, kokius ir kiek jų yra naudojama?
Visų pirma, norėjome į šiuos klausimus atsakyti sau, tačiau analizės rezultatai pernelyg įdomūs, jog jais nepasidalintume.
Šio tyrimo eiga:
- Išskyrėme 99 pačias populiariausias el. parduotuves Lietuvoje remdamiesi SimilarWeb duomenimis;
- Naudojantis builtwith.com ir whatcms.org įrankais nustatėme, kokias platformas bei optimizavimo įrankius jos naudoja;
- Pagal rekvizitai.vz.lt pateiktą informaciją pateikėme kiekvienos el. parduotuvės apyvartą – šiuos duomenis susiejome su el. prekybos platformų ir įskiepių pasirinkimu;
- Surinkome informaciją apie fizinius prekybos taškus ir juos taip pat išvadose susiejome su el. prekybos technologijų naudojimu.
Išanalizavus duomenis galima išskirti šias išvadas:
- Net 77% visų el. parduotuvių naudoja vieną iš trijų el. prekybos platformų sprendimų: Custom, Magento arba Prestashop;
- Įdomu, kad net 48% el. parduotuvių potencialiai nenaudoja jokių optimizavimo įrankių vartotojų patirčiai gerinti;
- 16% įmonių naudoja du/tris optimizacijos įrankius savo el. parduotuvėje;
- Hotjar ir Google Optimize įrankiai dominuoja tarp įrankiu naudojamų stebėti ir gerinti vartotojo patirtį;
- Tikėtina, jog užsienio kilmės el. parduotuvės Lietuvoje kol kas pasyviau naudoja optimizavimo įrankius savo el. parduotuvėse Lietuvoje nei vietiniai žaidėjai;
- OXID EShop platformą naudojančios platformos neišnaudoja el. parduotuvės optimizacijos galimybių;
- Vertinant optimizavimo įrankių pasiskirstymą, nėra didelio skirtumo tarp įmonių, kurios turi fizinius taškus, ir tų, kurios neturi;
- Optimizavimo įrankius labiau linkusios naudoti didesnę apyvartą generuojančios įmonės;
O dabar apie viską išsamiau.
77% visų platformų sudaro Custom, Magento arba Prestashop
Mūsų analizė parodė, jog daugiau nei trys ketvirtadaliai populiariausių el. parduotuvių Lietuvoje naudoja Custom, Magento ir Prestashop platformas.
Neseniai „Verslo žiniose” buvo publikuotas straipsnis, kuriame pateikti duomenys – kiek kitokie nei kalbame savo išvadose. Tekste teigiama, jog pati populiariausia el. prekybos platforma Lietuvoje yra „WooCommerce“.
Šioje mūsų vykdytoje analizėje buvo tiriamos 99 TOP el. parduotuvės Lietuvoje, todėl išvados liečia tik el. prekybos lyderius, o ne visą Lietuvos el. prekybą.
Matome, jog populiariausios šalies el. parduotuvės naudoja dideles platformas, o tai kad pirmauja Custom (platformos, kurios yra sukuriamos pagal individualius verslo poreikius) reiškia, jog lyderiams ypač svarbu laisvė ir lankstumas daryti įvairiausius pakeitimus. Tad nei Woocommerce, nei Shopify kol kas nėra tos platformos, kurios būtų populiarios tarp didžiųjų e-komercijos verslų.
48% el. parduotuvių potencialiai nenaudoja jokių optimizavimo įrankių vartotojų patirčiai gerinti
Sukūrus ir į pasaulį paleidus el. parduotuvę visas procesas tikrai tuo tikrai nesibaigia. Niekam ne paslaptis, jog norint pereiti į kitą (el. parduotuvės vystymo) lygį, reikia atlikti CRO ir A/B testavimus.
Mūsų vykdytas tyrimas parodė, jog tik 50 procentų tirtų e-komercijos verslų tikėtina, kad juos atlieka, todėl peršasi išvada: Lietuvos el. prekybos rinkoje dar daug neišnaudoto potencialo. Kita vertus, likęs 50 procentų turi pranašumą prieš savo kategorijos konkurentus.
Bus labai įdomu stebėti, kaip visas šis procesas vystysis toliau. Dėl sparčiai augančių reklamos kaštų el. parduotuvės tobulinimas tampa vis labiau prasmingas dėl bendro didesnio atsiperkamumo.
16% įmonių naudoja du/tris optimizacijos įrankius savo el. parduotuvėje
Rinkdami duomenis apie didžiausius e-komercijos verslus Lietuvoje, tikrinome, ar el. parduotuvė naudoja šiuos populiariausius optimizacijos ir lankytojų elgsenos stebėjimo įrankius:
Hotjar; Google optimize; Inspectlet; Lucky Orange; Crazyegg; Optimizely; Mouseflow; Decibel Insight; AB Tasty; VIsual Website Optimizer (VWO).
Iš rezultatų matome, jog kiek daugiau nei kas šeštas verslas naudoja du ar daugiau optimizavimo įskiepius. Naudodami karštųjų taškų analizę, video įrašus, A/B testus tokie verslai, tikėtina, bando visais pjūviais suprasti, kodėl lankytojai neperka jų el. parduotuvėje. O žinant esmines klientams iškilusias problemas, nėra sudėtinga jas ištaisyti.
Tad išvada tokia: dėl skiriamo ypatingo dėmesio vartotojų patirties (UX) gerinimui 16 procentų populiariausių el. parduotuvių yra pranašesnės prieš kitas.
Hotjar ir Google Optimize įrankiai dominuoja tarp tų, kurie galimai naudojami gerinant vartotojo patirtį
Remiantis Buildwith duomenimis, 4 procentai tarp milijono lankomiausių pasaulio svetainių, A/B testavimui naudoja Google Optimize. Nuo antrą vietą užimančio Mixpanel įrankio, Google optimize išsiveržia daugiau nei per 2 procentus, todėl galima teigti, jog šis interneto vartotojų elgsenos testavimo įrankis lyderiauja pasaulyje.
Solidžiai pasaulio kontekste atrodo ir kitas įrankis HotJar. Buildwith duomenys rodo, jog iš milijono el. svetainių visame pasaulyje, HotJar naudoja 67,620 ir tai sudaro 6.76 procento.
Šie pateikti faktai įrodo, jog Lietuvoje veikiantys e-komercijos verslai atitinka pasaulinio lygio praktiką naudodami populiariausius įrankius.
Verta paminėti, jog Google Optimize ir HotJar yra ne tik naudingi, bet ir priimtini optimizavimo įrankiai praktiškai bet kokiam verslui. Google Optimize įskiepis yra nemokamas, o HotJar minimalaus paketo kaina prasideda nuo 39 eurų. Kombinuojant šiuos du įrankius galima gerai įsigilinti į vartotojo patirtį ir priimti testavimo sprendimus.
Taigi verslams rekomenduojame įsidiegti šiuos įrankius ir taip giliau analizuoti vartotojo patirtį el. parduotuvėje.
Lietuvoje veikiančios užsienio kilmės el. parduotuvės, tikėtina, jog pasyviau optimizuoja savo svetaines nei vietiniai žaidėjai
Bendrame e-komercijos kontekste sulig kiekvienais metais užsienio įmonės vis labiau žengia į Lietuvos rinką, todėl matome didelę svarbą jas analizuoti. Iš mūsų analizuotų 99 pačių lankomiausių el. parduotuvių Lietuvoje, 8 buvo registruotos svetur.
Iš dalies, tyrimo rezultatai šiek tiek nustebino. Didžioji dalis mūsų šalyje veikiančių užsienietiškų įmonių, panašu, kad nevykdo A/B testavimo ir vartotojų elgsenos stebėjimo su Lietuvos rinka. Visgi, tikėtina (nors duomenų neturime), jog jie minėtas analizes atlieka didesnėse rinkose.
Todėl šiuo požiūriu, lietuviškos el. parduotuvės turi tam tikrą nedidelį pranašumą prieš didžiuosius užsienio žaidėjus. Naudodami papildomus optimizavimo įrankius tokie verslai gali labiau prisitaikyti prie lietuvių poreikių, jų elgsenos (jeigu tokia egzistuoja vis globalėjančioje el. prekyboje).
OXID EShop patformos el. parduotuvės neoptimizuojamos
Iš mūsų analizuotų 99 el. parduotuvių, 5 jų yra sukurtos naudojant OXID platformą. Pagrindinė išvada, kuri aiškiai pasimatė yra tai, jog nei viena šios platformos el. parduotuvė panašu, kad nenaudoja optimizavimo įrankių.
Kiek žinome, OXID platforma nebėra vystoma. Taigi, tie verslai, kurie ją turi, gali susidurti su tam tikrais sunkumais dėl ribotų el. parduotuvės plėtojimo galimybių.
Todėl renkantis el. prekybos platformą, rekomenduojame atsižvelgti į tai, kaip plačiai ji naudojama, vystoma ir prižiūrima pačių tiekėjų. Daugiau naudingų įžvalgų apie el. prekybos platformas rasite čia.
Fiziniai taškai optimizavimo įrankių pasiskirstymui įtakos neturi
Dar vienas įdomus pjūvis, kurį atlikome šioje analizėje, tai fizinių prekybos taškų įtaka elektroninių parduotuvių optimizavimui. Buvome iškėlę hipotezę, jog verslai, kurie dirba tik el. prekyboje, galimai yra linkę labiau gilintis į savo vartotoją, vykdo įvairius testavimus ir taip gerina internetinių pirkėjų patirtį.
Rezultatai parodė, jog fizinių taškų buvimas/nebuvimas reikšmingo skirtumo neturi. 53 procentai įmonių, turinčių galimybę prekiauti kontaktiniu būdu, naudoja optimizavimo įrankius. Juos naudoja ir 47 procentai fizinės prekybos nevystančių el. verslų. Tad galima teigti, jog ši praktika daugiausiai priklauso nuo įmonės el. prekybos strategijos, o ne nuo prekybos kanalų skaičiaus.
Didesnę apyvartą generuojančios įmonės yra labiau linkusios naudoti optimizavimo įrankius
Štai dar viena įdomi tendencija, kurią pamatėme analizuodami rekvizitai.lt pateiktus TOP 99 e-komercijos verslų Lietuvoje apyvartos duomenis: praktiškai visos įmonės, kurių metinė apyvarta viršija 100 000 000, naudoja svetainės optimizavimo įrankius.
Iš 99 analizuotų el. parduotuvių, tokią apyvartą generavo 12 e-komercijos verslų ir mūsų rezultatai parodė, jog 10 iš jų turi įsidiegę optimizavimo įrankius.
Tiesa, Pigu.lt blokuoja duomenis apie naudojamus įskiepius, bet kiek žinome, ši Lietuvos el. prekybos gigantė taip pat yra viena jų. Taigi galima daryti prielaidą, jog 11 iš 12 daugiausiai parduodančių verslų yra linkę gilintis į savo vartotojo patirtį.
Tai, kad didžiosios įmonės naudoja optimizacijos įrankius, yra pakankamai natūralu. Ši praktika populiari dėl apčiuopiamos naudos. Investicijos įsidiegiant svetainės optimizavimo įrankius suteikia apčiuopiamą naudą ir didieji verslai tai supranta.
Be to, galima matyti, jog tik 25 procentai įmonių, pagal metinę apyvartą esančių lentelės apačioje, naudoja minėtus įskiepius. Sunku pasakyti, kokios krypties yra ši koreliacija. Ar jų apyvarta tokia, nes nenaudoja optimizavimui skirtų įrankių? O galbūt jos neturi pakankamai resursų? Norint atsakyti į šiuos klausimus reikėtų papildomos analizės.
Visgi čia taip pat įžvelgtume neišnaudotą potencialą mažesnėms įmonėms. Dalį resursų nukreipus į el. parduotuvės tobulinimą, galima pasiekti išties gerų rezultatų. Juolab, kaip ir minėjau, Google Optimize įrankis yra nemokamas, o HotJar kaina – tikrai priimtina bet kokio dydžio verslui.
Ir pabaigai.
Šios 8 išvados atspindi 2021 metų Lietuvos e-komercijos lyderių tendencijas. Norint pasiekti geresnius pardavimus yra itin svarbu pažinti savo klientą, suprasti jo lūkesčius, identifikuoti problemas, su kuriomis jis susiduria, todėl rekomenduojame pasisemti įkvėpimo iš šio straipsnio ir analizuotų 99 TOP lankomiausių el. parduotuvių Lietuvoje patirties.
Tiems, kas norėtų išnagrinėti duomenis detaliau, čia yra nuoroda į duomenų dokumentą.
O dabar klausimas Jums – ar naudojate ir vykdote savo el. parduotuvės optimizaciją, kokius įrankius tam naudojate?
Tikiuosi Jums patiko šis straipsnis.
Jei norite pasikonsultuoti dėl el. prekybos strategijos, ar srauto ir pardavimų didinimo SEO reklamos kanale, susisiekite. Aukime kartu!