5 žingsnių SEO modelis el. parduotuvėms

Šiame straipsnyje dalinuosi 5 žingsnių SEO modeliu, pritaikytu el. parduotuvėse. Tikiu, kad minėti punktai bent iš dalies leis lengviau suprasti SEO optimizavimo procesą ir galbūt jį įgyvendinti patiems.

seo 5 steps to email trade

Pirmiausia reikia įvertinti esamą situaciją

Tikrai yra ne vienas ir ne du faktoriai, padedantys įsivertinti esamą situaciją. Šiame skyriuje pasirinkau tris pavyzdinius aspektus, kurie yra svarbūs analizei el. parduotuvės seo optimizavimas.

  1. Techninė platforma, naudojama el. parduotuvė

Tiesa ta, kad visi svajoja apie lankstų el. parduotuvės platforma, kurią galima techniškai pritaikyti pagal bet kokius jūsų poreikius. Tačiau tik nedaugelis žino, kad viso to kaina – didėjantis galimų SEO problemų skaičius.

Pavyzdžiui, pasaulinėje rinkoje itin sėkminga platforma Shopify, suteikusi įrankius, leidžiančius pagimdyti net milijoną el. parduotuvių visame pasaulyje, visus vilioja jų paprastumas ir patikinimas, kad techninių problemų ateityje bus nedaug (čia nekalbu apie Shopify Plus, kur didesnis pritaikymas kartais gali sukelti problemų).

O su PrestaShop platforma jau sudėtingiau. Kadangi ši platforma suteikia daugiau puslapio tinkinimo parinkčių, dėl netinkamų techninių sprendimų Google robotai gali susidurti su įvairesnėmis ir bendresnėmis problemomis.

Na, tie, kurie iškėlė lankstumo poreikį kaip svarbiausią prioritetą ir sukūrė savo individualų el. parduotuvė turi nuolat skirti išteklių auditui ir techninių problemų sprendimui. Čia turimas SEO žinių lygis turi būti aukščiausias.

2. El. parduotuvės verslo tipas (agregatorius ir integratorius)

Visos el. pašto parduotuvės gali būti suskirstytos į du tipus – agregatorius ir integratorius (žr. paveikslėlį žemiau).

agregatoriai ir integratoriai

Kad jums būtų lengviau suprasti, apie ką aš kalbu, pateikiame dviejų konkrečių įmonių pavyzdžius: Pigu.lt (agregatorius) ir Audimas (integratorius).

Pirmoji veikia palyginti dideliu mastu: turi daug vartotojų ir daug pardavėjų.

Pigu.lt dėmesio centre – platus prekių asortimentas, todėl tai turi tinklinį efektą (kuo daugiau tiekėjų parduoda savo produkciją per Pigu.lt, tuo daugiau klientų lankosi šioje svetainėje ir atvirkščiai). Dėl šių priežasčių Pigu.lt ir mes galime priskirti terminą agregatorius.

Audimas veikia turėdamas skirtingus gaminius, parduodant juos maksimaliomis maržomis ir būdamas savo kategorijos ekspertu. Tai įmonė, kuri akcentuoja produktų kokybę ir kompetenciją, todėl ją vadiname integratoriumi.

Jei integratoriaus prekių asortimento dydis yra ribotas ir gaminiai neatitinka klientų lūkesčių, toks el. Parduotuvei gali būti sunku užimti aukštą vietą „Google“ organinėje paieškoje.

Taigi, labai svarbu suprasti: jūsų el. parduotuvė yra agregatorius arba integratorius ir tada atlikti SEO rinkos analizę. Jei esate integratorius, jo nenustatęs, neanalizuojantis rinkos ir pradėti SEO gali būti varginantis, kai nepatenki į 10 geriausių „Google“ natūralios paieškos pagal kai kuriuos raktinius žodžius.

3. Parduotų prekių kategorija

Tiesa ta, kad „Google“ nevienodai vertina visas el. prekybos kategorijas. Pavyzdžiui, yra YMYL (Your Money or Your Life) produktų segmentas, kuris apima sveikatos, finansines, teisines paslaugas ir kt. kategorijų, kurias Google paieškos algoritmai traktuoja daug griežčiau nei, tarkime, el. parduotuvės, prekiaujančios drabužiais. Tokiems elektroninės prekybos verslams SEO optimizavimo kartelė yra daug aukštesnė.

Taigi e. Parduotuvės, teikiančios paslaugas ar parduodančios produktus, kurie tiesiogiai veikia pirkėjų finansus ar gyvenimo džiaugsmą, turėtų žinoti keletą unikalių SEO optimizavimo aspektų:
– Jų rezultatai yra sunkiau prognozuojami;
– Norint pasiekti gerų rezultatų, gali prireikti daugiau laiko;
– Dėl didesnių el. parduotuvėse lengviau dominuoti.

Antras žingsnis – užsibrėžti verslo tikslus

Tiksliai nežinant, koks yra potencialus SEO rinkos potencialas, sunku nuspėti rezultatus, todėl pirmiausia rekomenduočiau įvertinti savo „visą adresuojamą rinką“, kuri yra jūsų rinkos dydis pagal Google raktinių žodžių paieškas.

Naudokite specialius įrankius (pvz., Ahrefs, Semrush), kad sukauptumėte visus galimus raktinius žodžius, suskirstytumėte juos į segmentus ir palygintumėte su konkurentais. Tai padarę išsiaiškinsite, ar verta investuoti į SEO optimizavimą.

Tada pereikite prie kito klausimo: kiek laiko užtruks, kad gautumėte aukštas pozicijas Google paieškoje? Juk tam didelę įtaką daro išorinės nuorodos: kuo jų daugiau, tuo didesnė tikimybė, kad būsite aukščiau už konkurentus.

Jei jūsų konkurentų išorinių nuorodų yra 160, o jūsų nuorodų krepšelyje yra tik 40, tai užtruks tiek, kiek reikės konkurentų turimiems domenams.

Galiausiai patariu paanalizuoti kiek tau svarbus SEO: ar tai strateginis/pirminis, o gal tik pagalbinis reklamos kanalas? Kokią reikšmę tai turi pirkėjo kelyje? Priklausomai nuo šio atsakymo skiriasi investuojami resursai, laikas, o kartais net ir už SEO atsakingo asmens pareigos įmonėje. Pavyzdžiui, pagrindinis būdas pasiekti Pigu.lt auditoriją yra organinė Google paieška. Išjunkime šį reklamos kanalą ir šis verslas susidurs su sunkumais.

Trečias žingsnis – įvertinti reikalingus išteklius

Reikalingų išteklių kiekį įvertinkite pagal 10 SEO faktorių, kuriuos patvirtina pati Google (taip, visus šiuos veiksnius atsakingi Google specialistai viename ar kitame šaltinyje įvardijo kaip svarbius SEO optimizavimui).

Taigi, atkreipkite dėmesį į šiuos aspektus:

  1. Turinys – svarbu, kad turinys būtų susijęs su užklausa, išsamus ir pakankamai gilus, kad būtų galima atsakyti į visus klausimus;
  2. Vidinės ir išorinės nuorodos – atkreipkite dėmesį į teisingą vidinių nuorodų architektūrą (stacionarių ir mobiliųjų) bei išorinių nuorodų strategiją (pvz., kuriuose puslapiuose ir kiek geriau dėti nuorodas į savo el. parduotuvę);
  3. Vartotojo tikslas – analizuoti jūsų el. parduotuvės puslapius pagal vartotojo kelionės tikslą. Vartotojas gali internetu pirkti (pavyzdžiui, pirkti BMW automobilį) arba tiesiog ieškoti informacijos (pavyzdžiui, ieškoti, kad pasiskaitytų apie konkretaus BMW automobilio techninius aspektus).
  4. CTR (paspaudimų rodiklis) – pasirūpinkite, kad jūsų puslapio rezultatai būtų kuo aukštesni „Google“ paieškoje.
  5. Vartotojo patirtis parduotuvėje – turėkite tvarkingą el. paštą, atitinkantį kliento poreikius, vartotojo patirtį parduotuvę, kurioje jis norėtų kuo ilgiau naršyti ir galų gale jį nusipirkti;
  6. Pavadinimo žyma – strategiškai formatuokite puslapių pavadinimus, kuriuos „Google“ rodo paieškos rezultatuose.
  7. Puslapio greitis – investuokite į tai, kad jūsų el. paštas būtų greitas, ypač mobiliuosiuose įrenginiuose;
  8. Turinio atnaujinimas – atnaujinkite turinį. Nors „Google“ teikia pirmenybę turinio atitikimui užklausai, svarbiausias prioritetas yra turinio naujumas. Kuo naujesnis straipsnis, tekstas jūsų puslapyje, tuo didesnė tikimybė, kad jis atsidurs Google paieškos rezultatų viršuje;
  9. SSL šifravimas – naudoti SSL sertifikatą, kuris užšifruoja visą lankytojo į svetainę įvestą informaciją;
  10. VALGYKITE (Expertise, Authority, Trustworthiness) – na, ir galiausiai stenkitės išlaikyti savo el. parduotuvė būtų ekspertė, autoritetinga ir patikima.

Atsižvelgdami į šiuos svarbius Google paieškos rezultatams taškus (čia tik tie, kuriuos Google patvirtino patys, bet aš pats susidūriau su didesniu skaičiumi), matome, kad mums reikalingi šie resursai: IT specialistas, viešųjų ryšių atstovas, rašytojas , UX (vartotojo patirties) specialistas ir galbūt kiti (pvz., duomenų analitikas). Taigi tie ištekliai nėra tokie maži.

Ketvirtasis žingsnis – išmatuoti rezultatus ir numatyti

Tai, ko negalima išmatuoti, negali būti kontroliuojama. Rinkodaros vadovui ir kitiems SEO optimizavimo procese dalyvaujantiems skyriams gali būti aktualūs skirtingi rodikliai. Čia yra dažniausiai naudojami: (lentelė).

Tačiau tai dar ne viskas, norint iš tikrųjų suprasti SEO optimizavimo sėkmę, būtina toliau analizuoti rezultatus iš skirtingų pjūvių. Pavyzdžiui, segmentuokite raktinius žodžius. Čia yra dažniausiai naudojami segmentai, kurie gali jums padėti:

Kalbant apie prognozes, tai dar vienas aspektas. Pats esu išbandęs daugybę įvairiausių SEO rezultatų prognozavimo būdų ir metodų, eksperimentuodamas su visa informacija, kurią radau internete. Deja, nė vienas metodas nepasiteisino iki šiol (nors valgė labai daug valandų) ir tikriausiai niekada nerasiu tokio, kuris pateisintų lūkesčius.

Bet nuspėti, bent minimaliai, reikia. Todėl, remdamasis praeities duomenimis, planuojamais veiksmais, prognozuoju SEO rezultatų ateitį. Visgi žiūriu realistiškai: tokie duomenys gali turėti netikslumų.

Bet ne aš vienas toks, pasidalinsiu investuotojo Warreno Buffetto fraze apie prognozes:

„Prognozės paprastai mums pasako daugiau apie prognozuotoją nei prognozės“ (Prognozės paprastai mums pasako daugiau apie prognozuotoją nei apie prognozę).

Paskutinis, penktas žingsnis – SEO proceso auditas ir vykdymas

Norint pateikti išsamią tam tikrų didesnių el. laiškų analizę, reikia atlikti auditą. parduotuvių dalys, kurios svarbios Google robotams ir SEO optimizavimui. Tos dalys būtų: techninės, vidinės ir išorinės.

Dažniausiai vienu metu naudoju bent kelis mokamus įrankius (Screaming Frog, Sitebulb, Ahrefs, Deepcrawl), kurie nuskaito el. saugoti ir pateikti duomenis, kuriuos vėliau interpretuoju ir įvertinu.

Be to, reikia peržiūrėti atskirus el. laiškus. parduotuvės dalis ir „rankiniu būdu“ perjungimo struktūra, HTML kodas, neapdorotas vs. renderuotas el. parduotuvės versijos ir visas galimų problemų sąrašas.

Tuo auditas nesibaigia, nes po didelio, visapusiško audito verta atlikti „mini auditus“, kad būtų apžvelgtos svarbiausios dalys. Tai būtina norint numatyti galimas problemas – anksčiau tai neturėjo neigiamos įtakos rezultatams.

Prie kiekvieno elektroninio laiško Parduotuvei SEO procesas yra unikalus, tačiau verta atkreipti dėmesį į vieną faktą: net žinant esminius aspektus, kas svarbu Google algoritmams, dirbant su šiuo reklamos kanalu nutinka kažkas netikėto. Vienintelis būdas rasti el. paštą Tinkamas SEO modelis jūsų parduotuvei – vykdyti eksperimentus. Šie eksperimentai susideda iš hipotezių, pagrįstų patirtimi ir rezultatų stebėjimu.

Apibendrinant, turėkite omenyje, kad SEO procesas yra kasmėnesinis, nesustabdomas (nes sustabdžius SEO optimizavimą dažniausiai gaunami rezultatai).

simas sarmavicius

Tikiuosi Jums patiko šis straipsnis.

Jei norite pasikonsultuoti dėl el. prekybos strategijos, ar srauto ir pardavimų didinimo SEO reklamos kanale, susisiekite. Aukime kartu!

One Comment

  1. Rytis

    Įdomus ir naudingas straipsnis. Man atrodo, kad SEO yra labai sudėtingas procesas, kuo daugiau skaitau, atrodo tuo mažiau noriu jį daryti pats. 🙂

Palikite komentarą