SEO taisyklės el. prekyboje 2022 metais

Google yra pagrindinė produktų, paslaugų ir informacijos paieškos vieta ir tada, kai žinome, ko ieškome, ir net tada, kai nežinome. Net 95 % Lietuvos interneto naršytojų paiešką pradeda būtent Google.

Nenuostabu, jog el. prekybos verslai nori būti matomi Google paieškos sistemoje. Tačiau vien to nepakanka. Kad pirkėjai jus iš tiesų pastebėtų, turite būti kuo aukščiau paieškos rezultatuose. Juk pirmą paieškos sistemos pateikiamą rezultatą spaudžia maždaug trečdalis visų lankytojų. Nuorodų, esančių žemesnėse pozicijose, paspaudimų rodiklis drastiškai mažėja.

Net ir pažvelgus į Lietuvos el. prekybos banginių reklamos kanalų mixą, pamatytume, kad SEO ir organinis lankytojų srautas šiems verslams yra kritiškai svarbus sudarantis apie pusę jų lankytojų srauto.

SEO Pigu Varle Senukai

Kas yra SEO?

Vikipedija SEO apibrėžia taip:

„Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization, trump. SEO) – interneto tinklalapių projektavimo metodologija, siekiant aukščiausių tinklalapio pozicijų paieškos sistemų rezultatuose.“

Taigi el. parduotuvės optimizavimas Google paieškai turi padėti jums pritraukti daugiau kokybiško nemokamo lankytojų srauto į savo el. parduotuvę.

Kodėl el. prekybos verslams verta taikyti SEO?

  1. Augantis prekės ženklo žinomumas. Vartotojai vesdami skirtingas frazes Google paieškoje, mato el. parduotuvės pavadinimą, pradeda atpažinti ir prisiminti el. parduotuvę.
  2. Pardavimų augimas. SEO reguliariai atveda naujus ir padeda išlaikyti lojalius pirkėjus ieškančius prekių ir paslaugų Google paieškoje. 
  3. Strateginis pirkėjo kelionės valdymas. Vartotojo kelias yra kompleksiškas – potencialus pirkėjas įprastai savo apsipirkimo kelionėje naudojasi keliais skirtingais reklamos kanalais, tam, kad išsirinktų geriausią prekę, kainą ir pardavėją. Net ir naudojant Google Ads ar Display reklamas ir „pagavus“ vartotoją vieną kartą, antrą sykį jis gali nueiti į Google paieškos sistemą, todėl Jums reikia čia būti matomiems.
  4. Aukštesnė grąža. Skirtingai nei Google Ads reklamos kanale, čia nedalyvaujate aukcione ir nereikia mokėti už kiekvieną lankytoją  paspaudusį ant Jūsų el. parduotuvės organinių rezultatų nuorodos. El. prekybos brandos stadijoje SEO yra vienas efektyviausių reklamos kanalų.
  5. Lankytojų augimas. Tai ne tik pirkėjai, bet ir žmonės besidomintys kuo prekiaujate ar ką rašote tinklaraštyje. Jeigu neturite pakankamai lankytojų ar jų augimas sustojęs, SEO gali padėti šias problemas spręsti.
  6. Didesnis klientų pasitikėjimas. Lankytojai labiau pasitiki prekės ženklu, jei jis yra aukštose organinės paieškos pozicijose. Patikslinu ir kad, lankytojai organiniais rezultatais pasitiki labiau nei mokama paieška
  7. Diferencijuota rizika. Kuo daugiau reklamos kanalų atveda pirkėjus, tuo mažesnė rizika, kad netekus vieno reklamos kanalo reikšmingai nukentėtų pardavimai.
  8. Geresnė vartotojo patirtis. Štai keletas Google algoritmo atnaujinimų, kurie į tai fokusuojasi ir atsižvelgiant leidžia sukurti kokybiškesnę patirtį vartotojui el. parduotuvėje – Mobile-Friendly Update, Page Layout Update, Page Experience Update

SEO tendencijos 2022 m.

Fokusas į el. parduotuvės ekspertiškumą ir naudingą turinį vartotojui

2022 m. 08 mėn. Google pranešė apie naują ir reikšmingą algoritmo atnaujinimą „Helpful Content Algorithm Update„. 

Google visos svetainės lygiu naudojami dirbtinio intelekto sprendimai analizuoja turinio kokybę ir identifikavę, kad didžiąja dalimi patalpinto turinio yra galimai manipuliuojama, pavyzdžiui, kuriama automatizuotai arba dirbtinai pritaikoma Google algoritmams, paruošta nekokybiškai ar neekspertiškai, pašalina jį arba nureitinguoja paieškos rezultatų puslapyje. Įdomu, kad tuomet savo pozicijas praranda ir kokybiškai paruoštas turinys svetainėje.

Tęsiant kokybiško turinio temą, Google akcentuoja E-A-T modelį, kuris reiškia, jog svetainė turėtų būti ekspertiška (angl. expertise), autoritetinga (angl. authoritativeness) ir patikima (angl. trustworthiness)

Papildomai verta išskirti ir kitą dėmesį skirti el. parduotuvėms, kurios parduoda YMYL (Your Money or Your Life) kategorijos produktus. Šie produktai turi tiesioginės įtakos žmogaus sveikatai, saugumui, finansiniam stabilumui, ateičiai, čia dar svarbiau demonstruoti ekspertiškumą ir kompetenciją. 

Pabaigai, verta pasidaryti el. parduotuvės pirkėjo paveikslą, kuris aiškiai parodo, ką vertina Jūsų klientai. Jeigu auditorija yra jaunesnė, tikėtina tai bus vaizdo įrašai, nuotraukos, dinamiškas, interaktyvus turinys. Vyresnei auditorijai labiau patiks tradiciškesnės turinio pateikimo formos. Be to, išsiaiškinkite, ką auditorija laiko ekspertišku turiniu ir kokios informacijos jie tikisi el. parduotuvėje. 

Mobile-first arba kodėl mobilus SEO yra dabartis? 

Mobile-first indexing – tai metrika, kuri yra matas Google pozicijų dalybose. Šioje vietoje niekas nesikeičia pastaraisiais metais: 

  1. El. parduotuvę susitvarkykite taip, jog Google robotai, naršydami Mobile versijoje, galėtų matyti visas esmines jos dalis atitinkančias Desktop svetainės versiją. 
  2. Atvaizduokite visą vartotojams aktualų turinį –  kaip ir Desktop versijoje.
Dėmesys kokybiškai Desktop vartotojo patirčiai

Jeigu anksčiau Google labiausiai akcentavo Mobile įrenginių vartotojo patirtį (angl. mobile-first), tai šiemet dėmesys nukrypo ir į Desktop patirtį. 2022 m. 02 mėn. puslapio patirties (angl. page experience) kriterijai pradėti taikyti ir Desktop įrenginių versijoms.

Puslapio patirties algoritmas kreipia dėmesį į šiuos aspektus svetainėje:

  1. Svetainės užkrovimo greitį (angl. loading performance)
  2. Interaktyvumą (angl. interactivity)
  3. Vizualinį stabilumą (angl. visual stability)
  4. HTTPS protokolo naudojimą
  5. Vartotoją erzinančių elementų naudojimą (pvz. pop-up langai)

Siekiant išmatuoti dalį šių rodiklių pasitelkiamos šios metrikos:

1. Largest Contentful Paint (LCP) – Google nurodo, jog gerai vartotojo patirčiai užtikrinti svetainės LPC rodiklis turėtų būti 2,5 s. Tai reiškia, jog tik įjungus tinklalapį, jis pilnai turėtų pasikrauti per 2,5 s.  

2. First Input Delay (FID) – ši metrika matuoja, kaip greitai nuo pirmos vartojo interakcijos (pavyzdžiui, mygtuko paspaudimo), naršyklė duoda atsaką ir patenkina vartotojo intenciją.  Svetainė bus vertinama gerai, kuomet FID bus mažesnis nei 100 milisekundžių.  

3. Cumulative Layout Shift (CLS) matuoja vidutinį vaizdo išdėstymo poslinkį – kas irgi yra svarbu gerai vartotojo patirčiai gerinti. CLS metrika yra orientuota į vizualinių elementų stabilumą, ji padeda įvertinti, kaip dažnai vartotojai svetainėje susiduria su įvairiais vaizdo poslinkiais, trukdančiais naršymą. Šis rodiklis turėtų būti mažesnis nei 0,1.

Taigi pasirūpinkite, kad tiek Mobile tiek Desktop el. parduotuvės versijose vartotojas turėtų identiškai gerą patirtį pagal aukščiau aprašytas gaires.

Patogi el. parduotuvė  atitinkanti vartotojo paieškos lūkesčius

Egzistuoja papildomi kriterijai el. prekybai, kuriuos teks gerinti norint reitinguotis aukštose Google pozicijose ir tai išlieka šių metų taisykle: 

  1. Tvarkinga ir aiški navigacija, el. parduotuvės architektūra bei išdėstymas. Google tikslas – viršutinėse pozicijose reitinguoti tas svetaines, kurios nekelia vartotojų susierzinimo, yra patogios ir intuityviai naudojamos. 
  2. Vartotojų paieškos lūkesčiai (angl. intent). Ruošiant SEO strategiją ištirkite, kokio turinio ar informacijos žmonės tikisi vesdami atitinkamą raktinį žodį į Google. 

Gali kilti klausimas, o kaip gi Google įvertins, ar vartotojo patirtis svetainėje yra kuriama tinkamai? Google dirbtinis intelektas “Rank Brain” yra vienas pagrindinių elementų, nulemiančių Google pozicijų rezultatus, dar kitaip vadinamus SERP (angl. search engine results pages).  

SEO darbų eiga

SEO darbai yra skirstomi į techninę (angl. Technical SEO), vidinę (angl. On-Site SEO) ir išorinę (angl. Off-Site) optimizaciją. Visos šios dalys svarbios, norint patekti į aukštas Google rezultatų pozicijas.

SEO procesas

Įsivaizduokite maisto produktų parduotuvę, kurios lentynos sulūžusios, o užsukę pirkėjai neranda to, ko jiems reikia. Ar norėtumėte apsipirkti tokioje parduotuvėje? O netvarkingoje el. parduotuvėje? Turbūt abiem atvejais atsakytumėte neigiamai. Tad norėdami pakilti į aukštą Google paieškos rezultatų poziciją turėsite sutvarkyti savo el. parduotuvę, kad ji ne tik gražiai atrodytų, bet ir atitiktų techninės ir vidinės optimizacijos standartus.

Tačiau tvarkinga, Google kriterijus atitinkanti svetainė – dar ne viskas. Labai daug lemia išorinė optimizacija.

Konkurencingose rinkose nuolatinė išorinė optimizacija sudaro apie 70–80 % SEO proceso. Tai reiškia, kad nuolat skelbiami straipsniai su aktyviomis nuorodomis į el. parduotuvę. El. parduotuvės autoritetas ir pozicijos auga, kai į ją veda daug nuorodų iš kokybiškų, panašaus turinio svetainių. Taip Google bandoma įteigti, kad el. parduotuvė yra patikima ir žinoma.

Išorinės optimizacijos proceso negalima pertraukti, nes rezultatai gali imti blogėti.

Kiek laiko reikia, kad pakiltum į aukščiausias pozicijas?

Paprastai, kuo konkurencingesnė rinka, tuo sunkiau svetainei patekti į pirmąjį Google paieškos rezultatų puslapį. Tai gali užtrukti gana ilgai, kartais net metus ar dvejus.

2017 m. atlikta Ahrefs analizė parodė, kad 60 % visų puslapių, patenkančių tarp 10 geriausių Google pozicijų, veikia 3 metus ir ilgiau. Tačiau dalis puslapių tokį rezultatą pasiekia jau pirmaisiais metais. Taigi iš esmės viskas priklauso nuo konkurencinės aplinkos ir jūsų veiksmų.

Keletas patarimų prieš pradedant SEO darbus 

Naudokite įrankį Search Console

Šiame įrankyje rasite ataskaitas apie savo el. parduotuvės rezultatus organinėje paieškoje:

  • paspaudimų skaičių (angl. Total Clicks);
  • parodymų skaičių (angl. Total Impressions);
  • vidutinį paspaudimų rodiklį (angl. CTR – Click Through Rate);
  • vidutinę užimamą poziciją Google paieškoje (angl. Average Position).

Visus šiuos duomenis galima peržiūrėti pagal bet kurį raktažodį ir laikotarpį.

Search Console įrankyje taip pat rasite Google robotų aptiktas klaidas, kurias galėsite ištaisyti.

Google robotai reguliariai lankosi ir naršo po el. parduotuves. Jie indeksuoja el. parduotuvių puslapius tam, kad vėliau juos parodytų Google paieškos rezultatuose.

Tarkime, jeigu Google robotas bando pasiekti puslapį, bet jo neranda, įvyksta klaida. Search Console sistema apie ją praneša.

Pasinaudojus šiuo įrankiu taip pat galima pridėti el. parduotuvės žemėlapį (angl. Sitemap).

Šis XML formatu sukurtas žemėlapis nusako Google, kokia yra jūsų el. parduotuvės struktūra. Čia dedami visi joje esantys puslapiai. Juos Google turi būtinai matyti, kad neužmirštų indeksuoti ir rodyti paieškos rezultatuose.

Search Console yra nemokamas Google įrankis, prie kurio galite prisijungti čia.

Naudokite įrankį Google Analytics

Google Analytics sistemoje kaupiami duomenys apie el. parduotuvės lankomumą, lankytojus, reklamos kanalus.

Jeigu dar nenaudojate Google Analytics sistemos – pradėkite tai daryti.

Šioje sistemoje be kita ko galėsite matyti Google reklamos kanalo organinį lankytojų srautą bei pardavimus.

Google Analytics yra nemokamas Google įrankis, prie kurio galite prisijungti čia.

Patikrinkite robots.txt failo komandas

Robots.txt failas yra tekstinis failas, kuriame įrašytos komandos paieškos sistemų robotams. Tarkime – ar indeksuoti el. parduotuvės puslapius, kuriuos puslapius indeksuoti ir kuriuos ne, arba kuriems paieškos varikliams leisti tą daryti (Google, Yahoo, Bing ir t. t.).

Tačiau būkite atsargūs! Viename mūsų projekte robots.txt faile buvo suvesti neteisingi duomenys. Šis failas blokavo robotams pusę mūsų puslapių ir taip mažino galimybę būti matomiems paieškoje.

Kiekvienas gali pamatyti robots.txt failo turinį. Tereikia domeno pavadinimo pabaigoje pridėti žodžius robots.txt. Pvz.: https://www.jusudomenas.lt/robots.txt.

Tikrindami robots.txt failą, atkreipkite dėmesį į disallow aprašymus. Tai yra ženklas, kad dalis puslapių yra blokuojami. Pvz., „disallow: /“ blokuoja puslapių indeksavimą.

Įsivardykite svarbiausius sėkmės rodiklius

El. parduotuvės optimizavimo rezultatai pasiekiami palaipsniui. Tai ne Google Ads reklama, kai susimokėjus pinigus iš karto ateina lankytojų srautas. SEO procese turėsite apsišarvuoti kantrybe ir analizuoti signalus, kurie rodys, kur link juda rezultatai.

Pirmasis signalas – konkrečių raktažodžių ir frazių pozicijų reitingai. Juos galėsite matyti pasinaudoję Search Console įrankiu (arba mokamu įrankiu, pvz., Ahrefs). Stebėkite, ar raktažodžių pozicijos bendrame katile auga ar krenta, kokios tendencijos vyrauja (Search console: Performance > Average position).

Nenustebkite, jei pozicijos, kurias matysite savo kompiuteryje įvedę raktažodžius ir kurias pateiks analitiniai įrankiai, skirsis. Jos priklauso nuo lokacijos, įrenginio, jūsų paieškos istorijos ir daugybės kitų kriterijų. Įrankiai parodo tik vidutinę poziciją, kurioje yra koks nors raktažodis ar frazė.

Antrasis signalas – lankytojų srautas ir pardavimai. Rekomenduoju susikurti ataskaitas Google Analytics paskyroje, kad matytumėte rodiklius, kurie svarbūs vykdant organinio srauto optimizaciją:

  • organinį lankytojų srautą;
  • organinio srauto vidutinį pirkinių krepšelį;
  • organinio srauto transakcijų skaičių;
  • organinio srauto apyvartos augimą.

Visus skaičius rasite Google Analytics ataskaitoje: Acquisition > All traffic > Source / Medium.

Norėdami išmanyti tendencijas, visada stebėkite, kaip duomenys keičiasi einamuoju laikotarpiu (tarkime, per pastaruosius 12 mėn.), ir lyginkite juos su praėjusių metų rezultatais.

Labiau įgudę, galite pradėti sekti ir kitas aktualias ataskaitas:

  • populiariausių frazių, kurios atveda pirkėjus, ataskaita (Google Analytics: Acquisition > Search console > Queries);
  • populiariausių nukreipiamųjų puslapių (angl. Landing Page) surenkamas organinis srautas ir pardavimai (Google Analytics: Behaviour > Site content > Landing pages).

Rezultatus stebėkite ir lyginkite kas savaitę ar mėnesį.

Atlikite SEO auditą

SEO auditas – tai serija testų ir analizių. Jis parodo, ką reikia susitvarkyti SEO optimizacijos srityje.

Štai mano neseniai atliktas SEO auditas susidėjo iš 143 punktų patikros. Auditas leidžia matuoti pulsą vietose, kurios yra svarbiausios Google. Po audito sudaromas darbų planas.

Galite pasinaudoti toliau šiame straipsnyje aprašytomis techninio optimizavimo ir turinio optimizavimo taisyklėmis ir pagal jas audituoti savo el. parduotuvę.

Esama ir automatinių SEO audito įrankių. Antai net paties Google sukurtas Lighthouse įrankis. Deja, kol kas šie įrankiai gali tik pastebėti detales, bet nesugeba sudėlioti viso paveikslo.

Raktažodžių paieška ir atsirinkimas

Raktažodžių paieška ir atsirinkimas yra viena svarbiausių SEO proceso dalių. Nežinodami raktažodžių, nežinosite, kaip išdėstyti el. parduotuvės architektūrą, kaip pavadinti kategorijas, produktus, ar net ką tiksliai įrašyti URL adrese.

Esminiai kriterijai renkantis raktažodžius yra šie:

  • Paieškų skaičius – kuo daugiau paieškų, tuo didesnis potencialus lankytojų srautas užėmus aukštą poziciją.
  • Raktažodžio ir produkto atitikimas – kuo tikslesnė frazė apie tai, ką parduodate, tuo tikslingesnis srautas.
  • Komercinės galimybės parduoti – įvertinkite savo situaciją su konkrečiu raktažodžiu. Ar turite pakankamą asortimentą? Ar esate nustatę geras kainas? Ar produktas yra paklausus?
  • Konkurencija – jeigu pirmame Google puslapyje yra didelių el. prekybos projektų su tuo pačiu raktažodžiu, turėsite bėdų. Prasibrauti iki reikšmingų pozicijų gali būti labai sunku ir ilgai užtrukti. Tokiu atveju ieškokite frazių, kurių kiti dar netaiko optimizacijai.

Visada įvertinkite, koks paieškoje naudojamo raktažodžio ir (ar) frazės tikslas.

Tarkime, frazės „kokį televizorių pirkti“ tikslas yra pradinė informacijos paieška. O frazės „pirkti televizorių internetu“ tikslas – pirkimas. Be abejo, antrasis variantas yra aktualesnis el. prekybos verslui negu pirmasis.

Atkreipkite dėmesį į raktažodžių ir (ar) frazių sezoniškumą.

Tarkime, frazių, susijusių su progomis, pavyzdžiui, „Kalėdos“, „Velykos“, „Moters diena“, žmonės ieško konkrečiu laikotarpiu. Deja, likusį laiką jų paieškų skaičius sumažėja iki minimalaus.

Raktažodžius atrinkite ir pritaikykite atskirai tinklalapio tituliniam puslapiui, kategorijų ir subkategorijų puslapiams, prekių ženklų puslapiams, net produktų puslapiams.

Ieškodami raktažodžių galite pasinaudoti konkurentų puslapiais: susirinkite raktažodžius ir frazes, kaip jie vadina kategorijų ir produktų puslapius.

Dar vienas būdas – pasinaudoti Google įrankiu Keyword Planner. Tiesa, jo pateikiamos frazės dažniausiai būna labai artimos tai frazei, kurią įvedėte, bet papildomų savo raktažodžių sąrašui galite surasti.

Atsiminkite, kad tas pats raktažodis ar frazė turi taikyti tik į vieną puslapį.

Techninė optimizacija

El. parduotuvės įkėlimo greitis

Google svarbiausia vartotojas, o jam lėtai įkeliamipuslapiai nepatinka. Kiekviena papildoma el. parduotuvės įkėlimo sekundė sumažina konversijos rodiklį net 7 % (šaltinis: www.moovweb.com).

Nuo 2018 m. liepos mėn. el. parduotuvės įkėlimo greitis netgi tapo vienu iš Google Ads reklamų kokybės veiksnių. Taip Google aiškiai parodė, kad el. prekyboje greitis yra svarbus veiksnys, turintis įtakos pozicijoms.

Google net išleido savo įrankius, kuriais galima išmatuoti el. parduotuvės įkėlimo greitį, gauti įvertinimų ir rekomendacijų. Šis įrankis vadinasi Google Page Speed Insights, jį rasite paspaudę čia.

Galimybių padidinti el. parduotuvės įkėlimo greitį yra tikrai nemažai. Vienas efektyvesnių – sumažinti paveiksliukų, t. y. reklaminių skydelių, produktų ir kategorijų nuotraukų bei visų likusių vaizdo failų, svorį.

Stenkitės, kad el. parduotuvės įkėlimo greitis neviršytų 3 sekundžių. Pagrindinis tikslas – kad jūsų el. parduotuvė būtų įkeliama greičiau nei konkurentų.

El. parduotuvės architektūra

Kuo lengviau paieškų robotams surasti jūsų el. parduotuvę (ar jos turinį), tuo greičiau ją robotai nuskanuos ir tikėtina aukštesnėje paieškos rezultatų pozicijoje ji atsidurs. Todėl reikia sukurti labai aiškią el. parduotuvės struktūrą.

Planuojant el. parduotuvės architektūrą, patartina nusipiešti jos išdėstymą ant popieriaus lapo. Svarbu atsižvelgti į šiuos kriterijus:

  • bet kuris el. parduotuvės puslapis turi būti ne daugiau kaip trimis lygiais nutolęs nuo titulinio puslapio, pvz.:
    • www.jusuelparduotuve.lt/kategorija1/puslapis (gerai);
    • www.jusuelparduotuve.lt/kategorija1/kategorija2/puslapis (gerai);
    • www.jusuelparduotuve.lt/kategorija1/kategorija2/kategorija3/puslapis (blogai);
  • visi puslapiai turi būti lengvai pasiekiami Google robotams, kurie eina per puslapius (angl. crawl) ir ieško informacijos;
  • naršymas po kategorijas turi būti paprastas ir patogus lankytojams.

Yra keletas būdų, kaip išdėstyti el. parduotuvės struktūrą. Pirmiausia, patariama kurti vadinamąją flat struktūrą, kai visos kategorijos yra nuo titulinio puslapio nutolusios vienu lygiu. Jeigu galima rinktis, tai yra geriausias pasirinkimas, nes arčiau titulinio puslapio esančios kategorijos gaus aukštesnį SEO reitingą.

Bet kartais, norint palengvinti naršymą lankytojui, tenka sukurti ir patikslinančiąsias subkategorijas.

Patarimas: architektūros stenkitės nekeisti patys, o jeigu tai darysite, pasirūpinkite nukreipimais.

Mobilioji el. parduotuvės versija

Nuo 2019 m. liepos 1 d. Google indeksuoja visus puslapius taikydamas Mobile-first metodiką. Tai reiškia, kad mobilioji tinklalapio versija yra pati svarbiausia, ir nuo jos priklausys, kokį reitingą pasieksite.

Google rekomenduoja mobiliosioms versijoms naudoti prisitaikančio (angl. Responsive) dizaino metodiką, kai keičiantis ekrano dydžiui, el. parduotuvės vaizdas prie jo prisitaiko.

Kitas svarbus aspektas – pagrindiniai elementai (URL adresai, puslapių pavadinimai, tekstai ir t. t.) turi būti identiški tiek mobiliojoje, tiek desktop versijoje.

Be abejo, el. parduotuvės mobiliosios versijos įkėlimas turi būti kuo greitesnis, palyginti su konkurentų, nes Google 2017 m. paskelbė, kad tai yra vienas iš SEO vertinimo kriterijų. Pagrindinė taisyklė – jūsų puslapio įkėlimo greitis neturi viršyti 3 sekundžių.

Taip pat pasirūpinkite, kad mobiliąja el. parduotuvės versija būtų patogu naudotis. Tai užtikrina dideli mygtukai, tinkamas elementų išdėstymas ir patogus naršymas.

HTTPS protokolas

Jeigu norite, kad jūsų el. parduotuvė būtų saugi ir naudotų HTTPS protokolą, jums reikalingas SSL sertifikatas. Šis sertifikatas reiškia, kad visa informacija, pradedant el. pašto adresu ir baigiant slaptažodžiais, yra užkoduota.

Nuo 2018 m. liepos mėn. Google visas svetaines, kurios nenaudoja SSL sertifikato, Google Chrome naršyklėje žymi kaip Not Secure.

Ir el. parduotuvei tai kelia tikrai didelę grėsmę, nes pirkėjui atrodo, kad ji nesaugi.

Be to, HTTPS protokolas yra viena iš el. parduotuvės SEO reitingo sudedamųjų dalių.

Tikslingi terminai URL adresuose

Kurdami URL adresus naudokite raktažodžius ir frazes, susijusius su puslapyje pateikiamais produktais.

Tai svarbu tiek vartotojui, kuris tokiu atveju žino, kad atėjo ten, kur norėjo, tiek Google paieškos sistemai, kuri geriau supranta, koks yra puslapio turinys.

Pavyzdžiui, jeigu konkrečiame el. parduotuvės puslapyje yra parduodami tik televizoriai, šio puslapio URL adresas galėtų būti toks: https://jusuelparduotuve.lt/televizoriai.

Tiek atėjęs vartotojas, tiek Google žinos, kad šiame el. parduotuvės puslapyje yra pateikiami televizoriai.

Jeigu lankytojas įves raktažodį „televizoriai“ į Google paiešką, tada šis raktažodis bus paryškintas, nes puslapio adresas pateikiamas Google paieškos rezultatuose, o sutampanti su paieškos fraze teksto dalis – paryškinama.

URL adresuose reikėtų stengtis naudoti ribotą skaičių raktažodžių ar frazių, atsirenkant tuos, kurie yra svarbiausi.

Duplikuotas turinys

Duplikuotas turinys – identiškas turinys, kuris egzistuoja skirtinguose unikalius URL adresus turinčiuose puslapiuose.

Pavyzdžiui, tas pats turinys gali pasikartoti keliose el. parduotuvės vietose, jeigu vedate vienodus kategorijų aprašymus. Taip pat jūsų el. parduotuvės turinys gali sutapti su konkurentų el. parduotuvės turiniu, jeigu nukopijavote tuos pačius gamintojų pateiktus produktų aprašymus. Turinys gali atsikartoti ir tada, kai nukopijuojate turinį iš kokio nors portalo.

El. parduotuvėse turinys gali atsikartoti filtruojant produktus tam tikros kategorijos puslapyje. Taip yra dėl to, kad URL adresas tokiu atveju keičiasi, o tekstinis turinys – ne. Labai svarbu pasitikrinti Google Search Console, ar tokie puslapiai su filtrų parametrais nėra indeksuoti. Pastebėjus tokių atvejų, juos reikia sutvarkyti.

Bet kokiu atveju Google nepatinka duplikuoto turinio vienetai, nes tada neaišku, kurį iš puslapių reitinguoti aukščiau – juk jie visi turi vienodą turinį. Taip pat neaišku, kurį puslapį rodyti paieškos rezultatuose, o kurį slėpti.

Pastebėjus tokius identiško turinio vienetus savo el. parduotuvėje, teks pasirinkti, kuris puslapis bus pagrindinis. Tai daroma pasinaudojus Rel=canonical žyma.

Jūsų tikslas – turėti kuo daugiau unikalaus turinio, kuris niekur kitur nesikartoja. Savo el. parduotuvėje pastebėję vienodą turinį turinčius puslapius, pavyzdžiui, produktų puslapius, taip pat galite:

  • sujungti puslapius;
  • perrašyti turinį kitais žodžiais.

Bet kuriuo atveju, svarbiausia – vengti duplikuoto turinio.

Beje, net ir skirtingos URL versijos yra laikomos turinio duplikatu. Kad ir kokią el. parduotuvės URL adreso versiją lankytojas atsiverstų, jis visada turi nueiti į vieną to paties puslapio galutinę URL adreso versiją.

Pavyzdžiui, visi šie puslapiai galiausiai turi nuvesti į vieną pasirinktą URL adreso versiją:

  • https://jusuelparduotuve.lt;
  • https://www.jusuelparduotuve.lt;
  • https://jusuelparduotuve.lt;
  • https://www.jusuelparduotuve.lt.

Neindeksuojami puslapiai

Visi puslapiai, esantys el. parduotuvėje, atlieka tam tikrą funkciją, tačiau ne visiems jiems verta reitinguotis ar būti matomiems Google paieškoje.

Tiems puslapiams, kurie neturėtų būti reitinguojami paieškoje, galima – ir rekomenduojama – nustatyti Noindex žymą.

Tokie puslapiai el. parduotuvėje gali būti: pirkimo proceso žingsniai, prisijungimo puslapis, vidiniai turinio puslapiai.

Tokius puslapius surinkite ir nurodykite Google, kad jų neindeksuotų.

Gera vartotojo patirtis (angl. RankBrain)

Google atsižvelgia į vartotojų elgesį jūsų el. parduotuvėje ir naudoja dirbtinį intelektą, kad geriau išreitinguotų puslapius paieškos sistemoje. Vienas iš įrankių, kaip aukštai tuos puslapius reitinguoti, yra vadinamasis RankBrain.

Jis apima šiuos aspektus:

  • Paspaudimų rodiklį (CTR) – kaip dažnai lankytojai paspaudžia ant jūsų puslapio Google. Kuo jis didesnis – tuo geriau.
  • Išėjimo rodiklį (angl. Bounce Rate) – kiek lankytojų, atėję į jūsų puslapį, toliau jame nebenaršė ir iš karto išėjo. Kuo jis mažesnis – tuo geriau.
  • El. parduotuvėje praleistą laiką (angl. Visit Time) – t. y. kiek laiko lankytojai naršė jūsų el. parduotuvėje. Kuo jis didesnis – tuo geriau.

Taigi kuo el. parduotuvė ir jos turinys yra patogesni, aktualesni lankytojui, kuo tiksliau informacija apie juos suformuota Google paieškoje, tuo, tikėtina, puslapio reitingai Google paieškos sistemoje bus aukštesni.

Vidinė optimizacija (angl. On-Site SEO Optimization)

Titulinio puslapio optimizacija

Pirmiausia, vartotojui turi būti patogus titulinis el. parduotuvės puslapis. Bent jau svarbiausias jo dalis – logotipą, naršymo juostą, paieškos laukelį, nuorodas į prisijungimo langą ir pirkinių krepšelį – geriausia sudėti vadinamojoje Above the Fold pozicijoje.

Atminkite, kad lankytojas, ieškodamas produkto ar produktų kategorijos, dažniausiai nori ateiti ne į titulinį puslapį, o į konkrečios kategorijos ar produkto puslapį. Todėl tituliniam puslapiui sugalvokite tokius raktažodžius, kurie būtų susiję su jūsų prekės ženklu ar kokia nors bendra kategorija.

Tarkime, „Pigu.lt“ naudoja raktažodį „Internetinė parduotuvė – Pigu.lt“.

Kai jau atsirinksite raktažodį (-ius), paminėkite jį (juos) šiose svarbiausiose vietose:

  • titulinio puslapio Title dalyje;
  • titulinio puslapio žymoje;
  • turinyje;
  • logotipo ir kitų paveiksliukų tekste.

Ribokite raktažodžių kiekį ir nenaudokite jų per dažnai.

Titulinio puslapio Title dalyje taip pat paminėkite prekės ženklą, o jeigu lieka vietos, nurodykite ir jo privalumus.

Nepamirškite, kad puslapyje galite naudoti ir kitas žymas.

Kategorijų ir produktų puslapių optimizacija

Kategorijų, subkategorijų ir produktų puslapiai sugeneruoja didžiąją dalį organinio lankytojų srauto ir pardavimų el. prekybos platformose.

Vartotojas Google paieškos laukelyje įveda savo klausimą arba poreikį. Tarkime, žmogus nori įsigyti televizorių. Paieškos laukelyje jis įveda raktažodį „televizorius“ ir tas raktažodis nuveda jį į atitinkamą el. parduotuvės kategoriją. Tiksliau savo poreikį žinantys pirkėjai į Google paieškos laukelį įveda „LED televizorius“ ar „plazminis televizorius“ ir patenka į atitinkamą subkategoriją. Jeigu vartotojas žino tikslų televizoriaus modelį ir įveda jį į Google paieškos laukelį, patenka į to produkto puslapį.

Taip turėtų būti išdėstyta jūsų el. parduotuvė.

Todėl labai svarbu sukurti kliento paieškos kriterijus atitinkančią el. parduotuvės architektūrą. Čia turi būti visos svarbiausios kategorijos ir subkategorijos, išvardyti visi produktai, kurių ieško potencialūs pirkėjai.

Su produktais viskas aišku – kiekvienas produktas turi turėti atskirą puslapį. Bet kiek ir kokių kategorijų reikėtų sukurti?

Su kategorijomis reikia nepersistengi ir kiekvienąkart įvertinti, ar yra poreikis kurti naują kategoriją. Iš SEO perspektyvos kuriant naują kategoriją arba subkategoriją reikia atsakyti sau į kelis esminius klausimus:

  • Ar Google paieškos laukelyje šis raktažodis yra pakankamai dažnai vedamas, kad būtų reikšmingas?
  • Kokia yra konkurencinė aplinka, kokie konkurentai reitinguojasi aukštose pozicijose, ar galėsiu su jais konkuruoti?
  • Ko lankytojas tikisi vesdamas tam tikrą paieškos frazę ar raktažodį? Ar jis suinteresuotas pirkti?
  • Ar turiu pakankamai produktų, kad lankytojas atėjęs rastų ką išsirinkti?

Jei į visus klausimus atsakėte „taip“, nedvejodami kurkite naują kategorijos (ar subkategorijos) puslapį.

Tam, kad atrastumėte raktažodžius, kuriuos galėtumėte pritaikyti kiekvienam puslapiui, atlikite raktažodžių analizę ir išanalizuokite konkurentų puslapius. Stenkitės, kad puslapiai (raktažodžiai) tarpusavyje nesikirstų ir „nekanibalizuotų“ (reiškinys, kai du vienos svetainės puslapiai konkuruoja dėl to paties raktažodžio ir (ar) frazės) vienas kito.

Žinodami produktus, kategorijas ir subkategorijas bei atrinkę raktažodžius kiekvienam puslapiui, padarykite taip, kad raktažodžiai atsikartotų šiose svarbiausiose vietose:

Title žyma

Title žymoje panaudokite pasirinktą pagrindinį raktažodį teksto pradžioje. Taip Google jam suteiks daugiau svorio. Be to, pirkėjas jį pamatys iš karto, nes Google paryškina paiešką atitinkančius raktažodžius.

Title žymą turi sudaryti ne daugiau kaip 50–60 simbolių, įskaitant tarpus.

Parenkite Title turinį taip, kad jo paspaudimų rodiklis būtų kuo didesnis. Galite panaudoti pritraukiančias frazes:

  • X % nuolaida;
  • garantijos;
  • mažiausia kaina;
  • nemokamas pristatymas;
  • išpardavimas.

H1 žyma

H1 žymoje panaudokite tą patį tekstą kaip ir Title žymoje. Tačiau norėdami išplėsti raktažodžių kiekį čia galite įrašyti ir papildomas frazes.

Unikalus turinys

Atsiminkite, jog visas turinys turi būti tik jūsų el. parduotuvėje, todėl nekopijuokite jo iš gamintojų ar kitų el. parduotuvių. Rašykite patys, kuo išsamiau.

Tarkime, ypač svarbiais atvejais kategorijos ar produkto aprašymas gali siekti ir 2000 žodžių. O raktažodį, kuris jums svarbus, paminėkite tekste 3–5 kartus. Svarbiausia įterpti jį bent kartą teksto pradžioje, pirmajame žodžių šimtuke – tada jį labiau vertins Google.

Jeigu turinio yra per daug, suskirstykite jį į atskirus blokus, kad vartotojui būtų lengviau skaityti. Pavyzdžiui, galite panaudoti korteles (angl. tab).

Neužmirškite, kad kiekviena kategorija ar subkategorija turi turėti unikalų aprašymą.

URL adreso dalies tekstas

Pradžioje URL dalyje naudokite trumpas raktažodžiais išreikštas frazes. Čia turi būti pakartoti pagrindiniai raktažodžiai. El. prekyboje URL gali būti ilgesnis, nes susideda iš kategorijos ir subkategorijos, bet bendrai trumpesnis URL yra geriau vertinamas nei ilgas. Vietoj tarpų naudokite brūkšnelius („-“).

Logotipo ir kitų paveiksliukų tekstas

Pasirūpinkite, kad nuotraukos būtų su ALT žymomis. Failų pavadinimai turi atitikti nuotraukų pavadinimus. Jie turėtų būti susiję ir su pačiu puslapiu. Taip pat turi būti naudojami identiški raktažodžiai. Google paieškoje galima ieškoti ir paveikslėlių, tad jūsų sudėtos žymos padeda rasti jūsų nuotraukas. Tai gali atvesti papildomą lankytojų srautą.

Metaaprašymas

Meta description žymoje įterpkite tokias frazes kaip „platus asortimentas“, „nemokamas pristatymas“. Nėra tikslių nurodymų, kokio ilgio aprašymus kurti, tačiau, anot Moz analizės, geriausia – ne ilgesnius nei 155–160 simbolių. Stipriausias tekstas turi eiti aprašymo pradžioje. Turite aiškiai apibrėžti puslapio turinį, tačiau kartu žinutė privalo patraukti vartotoją.

Kai produkto nebėra

Pasirūpinkite produktais, kurių nebėra jūsų el. parduotuvėje. Ypač tais, kurių trūksta laikinai. Pagalvokite, ką darysite su nebeegzistuojančiais produktais ir kategorijomis. SEO atžvilgiu geriausia juos vienu ar kitu būdu išlaikyti, ypač jei jie atveda tam tikrą lankytojų srautą.

Klientų atsiliepimai

Klientų atsiliepimai yra aukso vertės, nes atnaujina jūsų el. parduotuvės turinį, o Google mėgsta šviežią turinį. Komentarai padeda papildyti turinį long-tail raktažodžiais. Atsiliepimų sistema turi būti patraukli SEO atžvilgiu – neblokuoti komentarų paieškos varikliuose.

Išorinė optimizacija

Nuorodos iš kokybiškų, aukštą reitingą turinčių svetainių yra svarbiausias įrankis norint iškelti savo el. parduotuvės poziciją Google paieškos sistemoje.

Paieškos variklis Google reitinguoja el. parduotuves atsižvelgdamas į nuorodų, vedančių į jas, skaičių, kokybę, temos sąryšį. Kai tokių nuorodų yra daug, jos kokybiškos ir susijusios su el. parduotuvės turiniu, jos reitingas paieškos sistemoje kyla.

Vis dėlto yra keletas niuansų.

Nuorodų skaičius turi augti nesukeldamas įtarimų Google. Jūsų nuorodų tinklelis turi atrodyti natūraliai. Net nuorodų pavadinimų (angl. Anchor Text) pasiskirstymas turi atrodyti natūraliai.

Turi būti išlaikyta kokybė – išorinė aktyvi nuoroda iš kompetentingo, aukštai vertinamo portalo kaip „Delfi“ ar „15min“ yra kiekvienos el. parduotuvės svajonė.

Geriausia, kad straipsnio tema sietųsi su puslapio, į kurį nuveda nuoroda, tema. Tokia nuoroda yra vertingiausia.

Nuorodos tekstas yra svarbus, nes nurodo, su kokiu turiniu siejamas puslapis, į kurį nukreipia nuoroda. Svarbiausia, kad jame nebūtų per daug tikslių raktažodžių ar frazių. Pvz., jeigu raktažodis su nuorodos tekstu „televizorius“ kartosis visuose straipsniuose, Google gali kilti įtarimų.

Kiekviena nuoroda gali turėti Nofollow atributą. Šis atributas gerokai sumažina nuorodos vertę, tačiau ji netampa bevertė. Vis tiek dalis reitingo, pasitikėjimo yra perduodama.

Nuorodas galima dėti:

  • didžiuosiuose portaluose;
  • regionų portaluose;
  • tinklaraščiuose;
  • partnerių svetainėse;
  • forumuose.

Tai tik keletas patarimų, nes išorinis optimizavimas yra sudėtingas, ilgalaikis ir patirties reikalaujantis procesas.

Vietoj pabaigos

Nors egzistuoja daugybė būdų pritraukti lankytojus, tarp kurių paminėtini Google Ads, Google Social, nemokamas organinis lankytojų srautas išlieka vienu svarbiausių kanalų, ir jo svarba tik didėja, nes kitų srauto kanalų kainos vis auga.

SEO gali atrodyti kaip raganų mokslas. Bet iš tikrųjų egzistuoja taisyklės, kurias išmanydami galite auginti savo lankytojų srautą ir pardavimus. Svarbiausia jas suprasti ir nebijoti bandyti įvairių taktikų.

Jeigu turite el. parduotuvę, beveik visais atvejais SEO būtinas.

Tikiuosi, kad šis gidas jums buvo įdomus ir naudingas. Jei taip – pasidalinkite juo su kolegomis socialiniuose tinkluose.

simas sarmavicius

Tikiuosi Jums patiko šis straipsnis.

Jei norite pasikonsultuoti dėl el. prekybos strategijos, ar srauto ir pardavimų didinimo SEO reklamos kanale, susisiekite. Aukime kartu!

2 komentaras(-ai)

  1. Diana Januseviciute

    Sveiki,
    Ar yra ši naudinga informacija anglų kalba?

    1. Simas Šarmavičius

      Galite rasti internete. Čia viskas surinkta iš daugybės skirtingų šaltinių ir praktinės patirties į vieną vietą – tai, kas veikia.

Palikite komentarą